krásna novinka od Mercedes
![]()
Autor: Pán automechanik 123
Vitajte na našich stránkach! Volkswagen, Audi a Bmw sú teraz najčastejšie opravované vozidlá v našom autoservise v Bratislave. Pretože nám záleží na…
Modelová ofenzíva menších Mercedesov pokračuje. Ďalším do partie je malé SUV GLA, ktoré sa verejnosti predstaví v septembri vo Frankfurte a do predaja sa dostane ešte tento rok. Podstatné informácie o novinke a prvé zábery zverejnil Mercedes už teraz. Mercedes už pred rokmi stavil u menších modelov na pohon predných kolies a aktuálne tento trend ešte rozširuje. Po novom áčku az neho odvodenom "Sedano-kupé" CLA prišlo na rad dlho očakávané malé SUV. To Mercedesu v portfóliu oproti najbližšej konkurencii zatiaľ chýbalo. Pritom práve tento segment je dnes jedným z najžiadanejších. BMW má v najnižšej triede model X1, Audi model Q3 a Range Rover žne veľké úspechy so štýlovým modelom Evoque. A práve k britskému SUV má svojím športovým štýlom nový Mercedes najbližšie. Je dokonca výrazne nižšia ako Evoque, takže viac než SUV vyzerá nový Mercedes skôr ako športový hatchback. Aj to je ďalší dôkaz, že popularita SUV nepramení primárne z terénnych vlastností áut a že zákazníci oceňujú predovšetkým bacuľatejšie tvary a vyššia posadenie. A výrobcovia priania zákazníkov plní do bodky. Napriek tomu Mercedes sľubuje, že s ľahkým terénom si nové GLA poradia. Pohon štyroch kolies systémom 4matic môžu mať všetky výbavy okrem základnej s najslabším benzínovým motorom. K dispozícii bude aj terénny režim prevodovky a asistent pre zjazd z kopca. Displej na stredovom paneli potom zobrazí sklon, natočenie kolies a kompas. Dizajn sa Mercedesu podaril. Vzhľad jasne vychádza z úspešného modelu A. Na prvý pohľad je zrejmá väčšia svetlá výška a iná línia bočných okien. Tá nie je dole rovná, ale vzadu sa láme smerom nahor. Vyššia sú zadné dvere na úkor C stĺpika, ktorý je opticky subtílnejšie. Auto je trochu modernejší a SUV gény dokazuje oplastovanie prahov, podbehov a nárazníkov spolu s potrebnými pozdĺžnymi nosníkmi na streche. Ale všetko je urobené veľmi decentne. Mercedes-Benz GLA Novinka je extrémne nízka. Na výšku meria 1,494 metra. Pre porovnanie s najbližšími konkurentmi: BMW X1 je vysoké 1,545 metra, Audi Q3 1,607 metra a Range Rover Evoque 1,635 metra. Nízka stavba vynikne aj v porovnaní s príbuznými modelmi. Nové áčko je síce nižšia o 6,5 centimetra, ale béčko je o rovnakú hodnotu vyššiu. Mercedes GLA sa bude od začiatku ponúkať so štvoricou motorov. Základom bude benzínová verzia GLA 200. Označenie však klame, pretože pod kapotou bude preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom 115 kW. Táto verzia bude ako jediná v predaji len s pohonom prednej nápravy. Základom pre tento model bude šesťstupňová manuálna prevodovka, sedemstupňový automat bude za príplatok. Mercedes-Benz GLA Silnejší benzínové prevedenie ponesie označenie GLA 250 a pod kapotou bude zážihový dvojliter s výkonom 155 kW. V tomto prípade už bude na výber prevedenie s pohonom prednej nápravy a 4matic s pohonom všetkých kolies. Štandardom len v tomto prípade sedemstupňový automat, štvorkolka je za príplatok. V prípade naftových agregátov si Mercedes pre GLA pripravil modely 200 CDI a 220 CDI. Obaja majú objem 2,2 litra, slabší disponuje výkonom rovných 100 kW, silnejší poskytne 125 kW. V druhom prípade dostane zákazník vždy sedemstupňový automat, u slabšieho je základom šesťstupňový manuál. Opäť platí, že pohon je aj tu za príplatok. Mercedes-Benz GLA Interiér vychádza z príbuzných modelov, len sa sedí o poznanie vyššie. V ponuke bude dlhý súpis príplatkovej výbavy, a to buď samostatne, alebo v jednom zo štyroch paketov vrátane športového AMG. Z bezpečnostných funkcií ponúkne auto asistent jazdy v pruhoch, strážca mŕtvych uhlov alebo prepracovaný prednárazový asistent. Za príplatok bude automatické parkovanie alebo aktívne predné svetlomety. Cenu Mercedes zatiaľ nezverejnil, necháva si ju na svetovú premiéru na Frankfurtskom autosalóne. S ohľadom na konkurenciu a na príbuzné modely značky môžeme odhadovať, že by mohla začínať na približne na 750 tisícoch korún vrátane dane.