NETANKUJTE NÁDRŽ DO PLNA!

 

Na čerpacích staniciach stretneme mnoho vodičov, ktorí tankujú nádrže svojich automobilov úplne do vrchu, respektíve tak, že zablokujú čerpaciu pištoľ, ktorá sa potom sama vypne až dôjde k maximálnemu naplneniu. Výrobcovia túto metódu tankovania neodporúčajú, pretože sa podľa nich i iných odborníkov môže stať, že sa nádrž roztrhne a ľahko dôjde k následnému požiaru. Tým činom tiež automobilky odmietajú nahradzovať akékoľvek škody týmto spôsobené, pretože sa jedná o prečerpanie menovitého objemu nádrže a tým k zaplneniu bezpečnostného priestoru nádrže palivom.

A ako teda k roztrhnutiu nádrže presne dôjde? Pokiaľ naplníme nádrž celkom po vrchnák či mierne pod, tak nám nezostáva v nádrži dostatočné miesto, teda vzduchová bublina, ktorá pokryje prípadnú tepelnú rozťažnosť paliva, ktorá sa nám napríklad prejaví pri zaparkovaní po načerpaní paliva v zime vo vyhriatej garáži. Objem paliva sa v tomto prípade môže zväčšiť o 10 – 15 percent. A tak stojí určite za uváženie či tankovanie do úplne celého priestoru nádrže má zmysel k vôli tomu, že objavíme lacnú pumpu.

Mnoho vodičov sa tiež diví, keď natankuje do nádrže viacej paliva než je objem nádrže udávaný výrobcom. Následne obviňujú prevádzkovateľov čerpacích staníc z toho, že majú nepresné meradlá. V podstate tento rozdiel je spôsobený práve tým, že objem nádrže uvedený v technickom preukaze vozidla nepočíta s maximálnym plnením až po vrchnák nádrže. Respektíve až 17 litrov nám pokryje plniace hrdlo a odvzdušňovacie komory.